«Tο παιδί μου πηγαίνει χαρούμενο στο νηπιαγωγείο!»

Δύο μητέρες και ένας πατέρας εξηγούν τους λόγους..


«Πώς καταλαβαίνω ότι η κόρη μου είναι χαρούμενη που πηγαίνει στο νηπιαγωγείο; Πρώτα απ’ όλα, επειδή, κάθε πρωί ετοιμάζεται με χαρά, χωρίς καμιά δυσκολία και περιμένει το σχολικό με ανυπομονησία» εξηγεί η Λένα Μ. , που είναι μητέρα της Ελπίδας (4,5 χρονών). Η Ελπίδα πήγαινε πέρυσι σε παιδικό σταθμό που ήταν ακριβώς δίπλα στο σπίτι της, αλλά οι γονείς της επέλεξαν να τη στείλουν σε «μεγάλο σχολείο» (όπως αυτό ) για να προσαρμοστεί έγκαιρα στο σχολικό περιβάλλον, να εξοικειωθεί με το κλίμα που θα συναντήσει στο δημοτικό και να αποκτήσει τις βάσεις που θα εξασφαλίσουν την ομαλή κατάκτηση της γνώσης.

«‘Οι άνθρωποι που έχουν αναλάβει την εκπαίδευσή της στο σημερινό σχολείο, έχουν βρει τον κατάλληλο τρόπο επικοινωνίας με το συγκεκριμένο παιδί..» συνεχίζει η Λένα Μ. « ..όσες δυσκολίες προσαρμογής υπήρξαν στην αρχή, τις διαχειρίστηκαν οι άνθρωποι που έχουν την ευθύνη του νηπιαγωγείου, με παράλληλη υποστήριξη και συμβουλευτική στην οικογένεια. Η εντύπωση που μου έχει δημιουργηθεί είναι ότι το θετικό αποτέλεσμα οφείλεται τόσο στο περιβάλλον του σχολείου και την κατάρτιση των εκπαιδευτικών και των ειδικών που πλαισιώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και στη σωστά δομημένη μέθοδο διδασκαλίας αλλά και διαπαιδαγώγησης που ακολουθεί το σχολείο. Έτσι, η κόρη μου δεν αποκτά μόνο γνώσεις, αλλά παράλληλα καλλιεργεί δεξιότητες και αξίες, απαραίτητες για τη ζωή της».

Παιγνίδι ή σχολείο;

«Θεωρώ σημαντικό το ότι η Ελπίδα το εκλαμβάνει όχι ως σχολείο, αλλά ως παιγνίδι με φίλους της, με τους οποίους κάνει ωραία πράγματα» προσθέτει η Λένα Μ. «Δεν είναι βαρετό, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι πλούσιο σε ερεθίσματα με πολλές εναλλαγές και η ώρα στο νηπιαγωγείο της κεντρίζει το ενδιαφέρον και κρατά και την προσοχή της».

«Και μένα περνάει καλά το παιδί μου στο νηπιαγωγείο» λέει ο Κώστας Ν πατέρας της 4χρονης Νίκης. «Έχω ευαισθησία στο να μην είναι μόνο παιγνίδι το σχολείο και σε αυτό, το συγκεκριμένο νηπιαγωγείο με καλύπτει πολύ καλά. Μέσα από την ευχάριστη απασχόληση, παρατηρώ ότι μαθαίνει πολλά πράγματα, κάτι που γίνεται χωρίς καταναγκασμό. Βλέπω μεγάλη διαφορά στην πρόοδο που δείχνει φέτος στο νηπιαγωγείο, σε σχέση με τον περυσινό δημόσιο προνήπιο. Οι νηπιαγωγοί έκαναν υπερπροσπάθεια πέρυσι, αλλά αυτό δεν ήταν –κατά τη γνώμη της συζύγου μου και εμένα, αρκετό.».

«Μου έχει κάνει καλή εντύπωση ότι ενώ προωθείται συστηματικά η γνώση, δεν γίνονται υπερβολές για εντυπωσιασμό των γονέων. Καλλιεργούνται σταδιακά όλες οι απαραίτητες δεξιότητες και κατακτιέται η γνώση, χωρίς άλματα και κενά» προσθέτει η Λένα Μ.

Επικοινωνία γονέων με το νηπιαγωγείο

«Μου έχει κάνει εντύπωση ότι, με πρωτοβουλία των νηπιαγωγών, ενημερώνομαι πολύ συχνά για την εξέλιξη του παιδιού μου και όχι μόνο όταν υπάρχει κάποια δυσκολία» αναφέρει ο Κώστας Ν, ο πατέρας της Νίκης. «Στην αρχή της χρονιάς ενημερωθήκαμε προσωπικά για τους στόχους που πρέπει να κατακτηθούν, ενώ έχουμε αναλυτική ενημέρωση για την πορεία της εξέλιξης. Επίσης, όποτε έχουμε πάρει τηλέφωνο, η σύζυγός μου ή εγώ, βρίσκουμε άμεση ανταπόκριση».

«Με έχει καθησυχάσει το ότι οι νηπιαγωγοί και η παιδοψυχολόγος βοήθησαν πολύ, όταν χρειαζόταν κάποια προσαρμογή» λέει η Μαρία Κ., μητέρα του 4,5 χρονών Γιώργου. «Πέρυσι πήγαινε σε σταθμό της γειτονιάς και όταν ξεκίνησε φέτος στο νηπιαγωγείο ενός μεγάλου σχολείου, βρήκε διαμορφωμένες παρέες. Ο Γιώργος είναι εσωστρεφής και αυτό τον δυσκόλεψε στην αρχή. Κάνω την αυτοκριτική μου, καθώς έπρεπε να τον είχαμε φέρει από την αρχή στο σχολείο, στο οποίο θα πάει και δημοτικό, ακριβώς για να ενταχθεί έγκαιρα σε κάποιες παρέες.Το ευχάριστο είναι ότι χάρη στη συνεργασία με τους υπεύθυνους του νηπιαγωγείου, ο Γιώργος έχει βρεί τα νερά του, έχει κάνει παρέες και έχει προσαρμοστεί».

Η χαρά ακτινοβολείται παντού

«Η σύζυγός μου και εγώ παρατηρούμε και τις πολιτιστικές και αθλητικές δράσεις του σχολείου που συμβάλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού μας», σημειώνει ο Κώστας Ν. «Η οργάνωση του μπαζάαρ, με ανθρωπιστικό χαρακτήρα ήταν πολύ καλή. Η κινητοποίηση για τα αθλητικά δρώμενα ήταν δυναμική. Οι εξωσχολικές δραστηριότητες είναι, συνολικά, πλούσιες. Τα εργαστήρια και οι καλλιτεχνικές δράσεις έχουν πολύπλευρο χαρακτήρα». «Έχω αναρωτηθεί αν η ατμόσφαιρα της χαράς είναι κάτι που το προσπαθεί το σχολείο μόνο μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου» λέει η Λένα Μ. «Παρατήρησα αυτά που συμβαίνουν και πρόσεξα ότι η ευχάριστη διάθεση είναι κάτι διάχυτο: από την καθαρίστρια του σχολείου, μέχρι τον οδηγό και τη συνοδό. Αυτή η διάχυτη αίσθηση της χαράς έχει περάσει και στην Ελπίδα. Δεν πιέστηκε το παιδί μου να νοιώσει χαρούμενα. Η ευχάριστη διάθεση είναι μια κατάκτηση που προέκυψε από όλο τον κύκλο της σχέσης της κόρης μου με το νηπιαγωγείο της».

Η Λένα Μ., ο Κώστας Ν. και η Μαρία Κ έχουν γράψει τα παιδιά τους στο νηπιαγωγείο των Εκπαιδευτηρίων Δούκα.

 

Κέλλυ Κότταρη